Nu ți-ai primit banii câștigați la cazinouri online sau fizice? Te-ai simțit păcălit de un operator și nu ai știut cum să procedezi în acel moment? Ei bine, genul acesta de situații pot fi rezolvate mult mai ușor decât ți-ai fi imaginat cu ajutorul ONJN (Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc)!
În articolul de astăzi, îți spunem cum te poate ajuta această instituție din România să îți recuperezi banii și când este momentul potrivit să depui o reclamație. Îți arătăm cum poți să faci pas cu pas o sesizare la ONJN și care sunt principalele avantaje ale Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc. Dacă îți dorești o experiență la cazino lipsită de probleme, citește în continuare!
Ce este ONJN?
Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc, sau O.N.J.N. este autoritatea publică de reglementare a jocurilor de noroc, la noi. Instituția se află în subordinea Guvernului României și a fost înființată în anul 2013, prin Legea nr. 227/19.07.2013.
Practic, ceea ce face ONJN este să supravegheze activitatea cazinourilor online sau fizice. În acest fel, se asigură că operatorii respectă legislația curentă și în același timp, protejează interesele consumatorilor.
În prezent, la conducerea ONJN se află președintele Gheorghe-Gabriel GHEORGHE. Alături de acesta se află și secretarul general Teodor-Narcis GODEANU, care exercită temporar funcția în cauză. Sediul central ONJN se află în București, la adresa Calea Victoriei nr.9, sector 3, Cod postal: 030022.
În ce situații poți să apelezi la ONJN?
Dacă nu reușești să îți primești banii câștigați la cazinouri sau suspectezi operatorul de activități ilegale, apelează cu încredere la ONJN! Instituția este responsabilă de monitorizarea operatorilor, dar și de gestionarea reclamațiilor utilizatorilor.
Iată câteva exemple de situații în care poți solicita ajutorul Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc:
- Probleme cu retragerea.
Dacă ai solicitat o retragere la un cazino fizic sau online, iar aceasta întârzie să apară în contul tău, apelează la ONJN. În general, o retragere nu ar trebui să dureze mai mult de 7 zile lucrătoare. După ce trece această perioadă, îți recomandăm mai întâi să intri în contact cu operatorul. Dacă nu îți oferă niciun răspuns și amână retragerea în mod nejustificat, fă o reclamație către Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc.
- Condițiile bonusului nu sunt respectate.
O altă situație în care poți solicita ajutorul ONJN este atunci când un cazino nu onorează condițiile bonusului oferit. Să presupunem că pentru a revendica o ofertă trebuie să realizezi o depunere de minim 50 RON și să efectuezi un rulaj de 30x. Dacă tu ai finalizat rulajul, dar totuși nu ai primit oferta și nici nu ai o explicație din partea cazinoului, poți face o reclamație.
- Închiderea fără motiv a contului.
Unii jucători pot experimenta închiderea contului după ce au obținut un câștig semnificativ la cazinouri sau din alte motive deloc întemeiate. Contul ar trebui închis doar în următoarele 2 situații: utilizatorul nu respectă termenii și condițiile cazinoului sau utilizatorul joacă responsabil și solicită închiderea definitivă/limitată a contului.
- Activități ilegale.
Dacă suspectezi orice fel de activități frauduloase sau ilegale din partea unui cazino online sau fizic, apelează la ONJN. Ține cont că pentru a face o reclamație, trebuie să ai dovezi care atestă faptele operatorului.
Cum poți depune o plângere la ONJN?
Intră pe site-ul oficial ONJN și completează reclamația cu datele necesare! Pentru a ne asigură că nu îți scapă niciun detaliu, ți-am pregătit exact pașii pe care trebuie să îi urmezi. Iată care sunt aceștia:
- Intră pe http://portal.onjn.gov.ro/ la secțiunea ,,Petiții online”.
- Dă click pe ,,Petiție nouă”.
- Completează prima parte a reclamației cu următoarele date: nume complet, e-mail, cetățenie, CNP, adresă, subiect, mesaj, telefon.
- Atașează documentele care demonstrează problema întâlnită.
- Apasă pe butonul ,,Trimite sesizare’’.
Important: Reclamațiile făcute cazinourilor trebuie să includă următoarele informații în căsuța ,,Mesaj”: numele operatorului, site-ul, numele tău de utilizator și datele pe care le-ai folosit la înregistrare!
Cum te poate ajuta ONJN?
Existența unei instituții care controlează activitatea operatorilor de jocuri de noroc este benefică din mai multe puncte de vedere. Hai să vedem care sunt principalele avantaje ONJN!
- Protecție legală.
ONJN este o instituție aflată în subordinea Guvernului României, autorizată să folosească instrumente tehnice și juridice împotriva operatorilor care nu respectă legislația. Astfel, jucătorii se pot bucura în orice moment de protecție legală la cazinouri online.
- Asistență profesională.
Întreaga echipă ONJN este formată din experți, pregătiți să îți ofere suportul de care ai nevoie. Dacă ai nevoie de suport, ai și alte opțiuni de contact, pe lângă reclamație: număr de telefon și adresă de e-mail.
- Transparență.
Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc gestionează reclamațiile într-un mod complet transparent atât pentru jucători, cât și pentru cazinouri. Ești informat mereu în legătură cu statusul reclamației tale, iar dacă acest lucru nu se întâmplă, poți contacta oricând ONJN.
- Recuperarea banilor.
De cele mai multe ori, ONJN a reușit să recupereze banii pierduți în mod incorect de jucători la cazinouri online. Aici ne referim la câștigurile obținute de utilizatori, care nu au ajuns în contul lor până când nu a intervenit Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc.
Concluzie
Dacă vrei să-ți recuperezi banii blocați de cazino, apelarea la Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc reprezintă cea mai eficientă soluție. Această instituție este responsabilă de reglementarea industriei jocurilor de noroc, implicit de sancționarea operatorilor ilegali.
În cazul în care te simți nedreptățit de un cazino, îți recomandăm să faci o reclamație la ONJN cât mai repede. După cum ai văzut, nu este nimic complicat și de cele mai multe ori, dreptatea este de partea jucătorilor. Profită de protecția oferită de Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc!
Întrebări frecvente
Dacă un cazino online refuză să-ți achite câștigurile poți depune o petiție direct pe site-ul oficial ONJN.
Da. Poți depune reclamația ta la sediul instituției de pe Calea Victoriei nr. 9, Sector 3, București.
Întârzierea fără motiv a plăților, probleme legate de bonusuri, comportament inadecvat al operatorului.
Trebuie să incluzi numele reclamantului, denumirea platformei de jocuri de noroc, numele tău de utilizator și alte datele pe care le-ai folosit la înregistrare.
Petițiile ONJN sunt soluționate de obicei în termen de 30 de zile, conform site-ului oficial, deși în perioadele de vârf poate dura mai multe luni.